I läges- respektive slutrapporteringen ska ni:
- Beskriva utvecklingen av projektet i förhållande till projektplanen.
- Redogöra för de genomförda aktiviteterna och deras utfall.
- Beskriva hur aktiviteterna har lett till resultat som bidrar till att projektet når sina mål.
- Rapportera utfallet för eventuella indikatorer.
- Redogöra för oförutsedda resultat och effekter.
Insamling och hantering av deltagaruppgifter för Tillväxtverkets uppföljning
Ni ska även samla in och rapportera organisationsnummer (eller personnummer i det fall deltagare ännu ej startat företag), och e-postadress för de företag/potentiella företagare som deltar i projektets aktiviteter.
Rapportering sker löpande när ni ansöker om utbetalning av medel/lägesrapporterar. Vi dessa tillfällen ska ni bifoga en deltagarlista i Excell-format med information om deltagares organisationsnummer (eller personnummer i det fall deltagare ännu ej startat företag) och e-postadress.
Personuppgifter i verksamheter Tillväxtverket finansierar
Den som är ansvarig för en verksamhet – till exempel ett projekt – är också ansvarig för de personuppgifter som den behandlar i samband med verksamheten.
Den som får finansiering från Tillväxtverket för en verksamhet ansvarar med andra ord själv för att GDPR-säkra den verksamheten. Tillväxtverket kan inte ge stöd i detta arbete. Vi hänvisar till Integritetskyddsmyndighetens webbsida.
När personuppgifter kopplat till en verksamhet vi finansierar kommer in till Tillväxtverket, till exempel i samband med ansökan eller redovisning, är Tillväxtverket personuppgiftsansvarig för dessa uppgifter hos oss och ska följa reglerna i GDPR.
Detta riktar sig till dig som är stödmottagare där andra företag/potentiella företag deltar i aktiviteter inom ramen för projektet.
För att Tillväxtverket ska kunna få en bild av vilken effekt som aktiviteterna i ert projekt har gett så ska företagen som deltar svara på en enkät varje gång du genomför en aktivitet. Enkäten berör två områden; ökad förmåga och kundnöjdhet. Svaren sammanställs i en rapport som du som stödmottagare skickar till din handläggare på Tillväxtverket senast den 15 december varje år.
Du skickar enkäten till de företag/potentiella företagare som deltar i aktiviteter inom projektet. Som stödmottagare sammanställer du därefter svaren och levererar dessa i form av en aggregerad* procentuell siffra för var och en av frågorna. På det sättet får Tillväxtverket en samlad bild av deltagarnas ökade förmåga och kundnöjdhet.
Ni använder ett valfritt online-baserat enkätverktyg för att samla in svar, och ni levererar de aggregerade siffrorna i excelformat till Tillväxtverket. Observera att många enkätverktyg erbjuder möjlighet att både visa samt ladda ner svaren i en aggregerad rapport.
*Varje gång du genomför en aktivitet där företag eller potentiella företag deltar vill vi att du ställer frågorna listade i enkäten. När ni sedan rapporterar in siffrorna vill Tillväxtverket ha en sammantagen total siffra för respektive fråga oavsett hur många olika aktiviteter ni genomfört inom ramen för projektet.