Tillväxtverket

Publikationer

Här finns Tillväxtverkets publikationer för nedladdning (2015 och framåt).

Vill du söka en publikation via sökord använder du sökrutan i sidans topp. Nedan kan du söka utifrån tema eller målgrupp.

Vill du beställa en tryckt publikation eller söker du en publikation som publicerades innan 2015 hänvisar vi till vår webbshop.

Tillväxtverkets webbshoplänk till annan webbplats

  1. Öppna upp!

    Nationell strategi för ett företagsfrämjande på likvärdiga villkor 2015-2020. Strategins syfte är att bidra till en utveckling av det offentligt finansierade…

    Publikation Företag Företagande Mångfald

  2. 25 år med kvinnors företagande

    Från osynligt till drivkraft för tillväxt Boken 25 år med kvinnors företagande handlar bland annat om vilka förändringar som har skett i arbetet med att…

    Publikation Företag Mångfald

  3. Leaflet: Below the surface – What’s the talk and who gets the money II?

    The leaflet is a summary of the key findings from the study "Below the surface - What’s the talk and who gets the money II? The study shows how stereotypes…

    Publikation Företag Andra aktörer Mångfald

  4. Regionala serviceprogram delrapport 2014

    Rapport är en sammanställning och redovisning av hur länen genomfört sina respektive regionala serviceprogram under 2014. Den innehåller en beskrivning…

    Publikation Regioner Regional utveckling

  5. Under ytan – hur går snacket och vem får pengarna II?

    Vid en första anblick kan det framstå som att offentlig finansiering till företag är könsneutral. Resultaten i studien visar dock att kvinnor och män tillskrivs…

    Publikation Företag Andra aktörer Mångfald

  6. Kartläggning av det företagsfrämjande systemet i Sverige

    Rapporten ger en övergripande bild över hur det företagsfrämjande systemet ser ut i Sverige och ger svar på många frågor om dess historia, funktion, uppbyggnad…

    Publikation Företag Andra aktörer Företagande

  7. Affärsutveckling för kreatörer eller kreativa affärsutvecklare?

    Hur kan företagsfrämjande aktörer arbeta för att förändra förutsättningarna för entreprenörer och företagare inom kulturella och kreativa näringar att…

    Publikation Företag Kultur Näringar i förändring

  8. Open up!

    A National Strategy for Business Promotion on Equal Terms 2015-2020. The National strategy for a business promotion on equal terms sets out eight goals…

    Publikation Företag Mångfald

  9. Näringslivets internationalisering tar nya vägar

    Delrapport från Företagens villkor och verklighet 2014. Globaliseringen av marknader är en företeelse som berör alla världens länder – inte minst Sverige…

    Publikation Företag Andra aktörer Internationalisering

  10. 8 år med kvinnors företagande

    Vilka resultat och lärdomar finns om kvinnors företagande och företagsfrämjande på lika villkor? Denna broschyr ger dig en överblick over insatserna for…

    Publikation Företag Mångfald