- Startsida
- Tillväxtverket
- Sök finansiering
- Om våra olika stöd
- Korttidsarbete
- För dig som har ett ärende i Min ansökan
Till dig som sökt stöd vid korttidsarbete
Du som har eller har haft stöd vid korttidsarbete kan sedan den 1 september 2024 inte längre se ditt ärende eller handlingar i ärendet i e-tjänsten Min ansökan.
Orsaken till att du inte längre kan se ditt ärende eller dina handlingar i Min ansökan är att vi har påbörjat den tekniska avvecklingen av våra IT-system för korttidsarbete. Stöd vid korttidsarbete var ett krisstöd som vi hade i uppdrag att hantera under Covid-19-pandemin. Det finns fortsatt ärenden kvar att hantera, men den största majoriteten av ärendena är färdighanterade och avslutade.
Om du har ett pågående ärende kommer vi fortsättningsvis ha kontakt med dig via e-post. Vi hör av oss om vi behöver kompletteringar eller har ett beslut i ditt ärende.
Ett pågående ärende kan till exempel vara ett ärende som har en pågående avbetalningsplan hos Kammarkollegiet eller en pågående överklagandeprocess.
Alla avslutade ärenden arkiveras
Alla avslutade ärenden sparas och arkiveras av Tillväxtverket. Som vid alla statliga myndigheter kan du begära ut allmänna handlingar ur våra arkiv. Tänk på att vi kan ta ut avgifter för att lämna ut allmänna handlingar.
Observera att detta endast gäller ärenden för stöd vid korttidarbete. Eventuella andra ärenden som du har i Min ansökan finns kvar.
Kontakt
Växeln (vardagar 08-16, lunchstängt 12-13)
08-681 91 00
korttid@tillvaxtverket.se