Till dig som sökt stöd vid korttids­­arbete

Du som har eller har haft stöd vid korttidsarbete kan sedan den 1 september 2024 inte längre se ditt ärende eller handlingar i ärendet i e-tjänsten Min ansökan.

Orsaken till att du inte längre kan se ditt ärende eller dina handlingar i Min ansökan är att vi har påbörjat den tekniska avvecklingen av våra IT-system för korttidsarbete. Stöd vid korttidsarbete var ett krisstöd som vi hade i uppdrag att hantera under Covid-19-pandemin. Det finns fortsatt ärenden kvar att hantera, men den största majoriteten av ärendena är färdighanterade och avslutade.

Om du har ett pågående ärende kommer vi fortsättningsvis ha kontakt med dig via e-post. Vi hör av oss om vi behöver kompletteringar eller har ett beslut i ditt ärende.

Ett pågående ärende kan till exempel vara ett ärende som har en pågående avbetalningsplan hos Kammarkollegiet eller en pågående överklagandeprocess.

Alla avslutade ärenden arkiveras

Alla avslutade ärenden sparas och arkiveras av Tillväxtverket. Som vid alla statliga myndigheter kan du begära ut allmänna handlingar ur våra arkiv. Tänk på att vi kan ta ut avgifter för att lämna ut allmänna handlingar.

Observera att detta endast gäller ärenden för stöd vid korttidarbete. Eventuella andra ärenden som du har i Min ansökan finns kvar.

Kontakt

Växeln (vardagar 08-16, lunchstängt 12-13)

08-681 91 00

korttid@tillvaxtverket.se

Hur kan jag nu se mitt avslutade ärende?

Alla avslutade ärenden sparas och arkiveras av Tillväxtverket. Som vid alla statliga myndigheter kan du begära ut allmänna handlingar ur våra arkiv. Tänk på att vi kan ta ut avgifter för att lämna ut allmänna handlingar.

Vad gäller för mig som har ett pågående ärende?

Har du ett pågående ärende kommer vi fortsättningsvis ha kontakt med dig via e-post. Vi hör av oss om vi behöver kompletteringar eller har ett beslut i ditt ärende.

Vill du komma i kontakt med oss? Då vänder du dig till korttid@tillvaxtverket.se eller ringer vår växel på 08-681 91 00.

Ett pågående ärende kan till exempel vara ett ärende som har en pågående avbetalningsplan hos Kammarkollegiet eller en pågående överklagandeprocess.

Varför kommer jag inte längre kunna se ärendet i Min ansökan?

Stöd vid korttidsarbete var ett krisstöd som Tillväxtverket hade i uppdrag att hantera under Covid-19-pandemin. Det finns fortsatt ärenden kvar att hantera, men den största majoriteten av ärendena är färdighanterade och avslutade. Det är därför dags att påbörja avveckling av stödet, med fokus på teknisk avveckling av våra IT-system.

Det innebär att du inte längre kommer kunna se ditt ärende i e-tjänsten Min ansökan.