AktiveraMera - en resa mot digitalt och hållbart teamarbete

För många företag och organisationer är det en ständig utmaning att stärka samarbetet och engagera personalen. Ett företag som har gjort det till sin specialitet är AktiveraMera i Linköping, grundat 2014 som ett säljande bolag till tjänsten MotionsRace.

Bild på en mobil och tjänsten Aktiveramera

Anna Ahlbeck, grundare har berättat mer om hur de har tagit hjälp av en affärsutvecklingscheck för att ta nästa steg i sin digitala utveckling.

Fakta om AktivieraMera

AktiveraMera i Linköping AB startade som ett säljande bolag till MotionsRace. 2019 köptes tjänsten i sin helhet loss från tidigare ägare. Sedan dess har AktiveraMera utvecklat tjänsten MotionRace till en nyckelaktör inom teambuilding.

Företaget erbjuder en digital plattform där medarbetare deltar i en poängjakt genom hållbara val i vardagen kopplade till hälsa och miljö under 4–8 veckor.

Kunderna består av företag och organisationer med 20–15 000 anställda fokuserar de på att aktivera och teamstärka personalen.

Anna Ahlbeck,

Anna Ahlbeck

AktiveraMera valde att söka en affärsutvecklingscheck för att accelerera sin digitala utveckling. Anna Ahlbeck berättar att tanken på att automatisera och individualisera kommunikationen genom APP-notifieringar har funnits under några år.

Affärsutvecklingschecken kom som en katalysator och gjorde det möjligt för dem att ta det avgörande steget mot att skapa en mer automatiserad och individanpassad kommunikation.

- Utvecklingen hade fått vänta på obestämd tid om vi inte fått checken. Den var ett måste för att ta klivet mot att utveckla en mer automatiserad och individanpassad kommunikation direkt i deltagarnas telefoner, säger, Anna.

Framtidsvisioner

AktiveraMera ser nu fram emot att fortsätta sin utvecklingsresa med fokus på att attrahera och stimulera individer ännu mer. De planerar att anpassa tjänsten så att varje individ kan välja ett eget fokusområde, som exempelvis motion eller återhämtning, samtidigt som företaget fortsätter att stärka teamet genom innovativa lösningar.

- Finns idéer, dela med dig av dem och försök göra dem till verklighet. Det finns många som vill hjälpa och Tillväxtverkets check gjorde verkligen så att jag vågade göra utvecklingen nu i dessa, lite tuffare tider, avslutar Anna.