Det är ni som stödmottagare som ansvarar för att sammanställa underlaget till ansökan om utbetalning.
Er ansökan om utbetalning ska innehålla en läges- eller slutrapport för periodens verksamhet samt en ekonomirapport för stödmottagarens och samverkansparternas kostnader. Kostnaderna ska redovisas under det kostnadsslag som de avser.
Alla parter ska redovisa för samma period så att kopplingen mellan kostnader och redovisade aktiviteter blir tydlig.
Vid ansökan om utbetalning ansvarar ni som stödmottagare för
- att sammanställa alla parters underlag
- att projektet endast tar upp stödberättigande kostnader. Det innebär att ni måste kontrollera att alla parters redovisade kostnader är i linje med beslutet.
- att upprätta och skicka in ansökan om utbetalning i e-tjänsten Min ansökan
- att betala ut stöd till parterna efter att ni erhållit projektets utbetalning från Tillväxtverket
Tillväxtverket rekommenderar att ni fastställer tydliga redovisningsrutiner för projektet, så att ni i god tid inför en ansökan om utbetalning får in de underlag ni behöver från samverkansparterna.