Tillväxtverket

Tack för en lyckad Mitt Europa-kampanj!

Sveriges första år som deltagare i Mitt Europa-kampanjen fick en flygande start.

Afternoon tea hos en företagsinkubator i Piteå, vätgasträff i Göteborg, vattenrening vid sjön Immeln i Skåne eller en digital tipspromenad på Skansen i Stockholm…

Det var mycket att välja på för den som tog chansen att besöka någon av de aktiviteter som erbjöds under kampanjen Mitt Europas, som nyligen har avslutats för Sveriges del.

Den som inte hade möjlighet att besöka något evenemang på plats kan läsa om dem på Mitt Europas Facebookkontolänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster eller titta på bilderna av allt som pågick på Tillväxtverkets nyöppnade Instagramkontolänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Inte illa, det heller!

Flygande start

Det är verkligen glädjande att kampanjen Mitt Europa fick en så flygande start det första året den arrangerades i Sverige. Sammanlagt 85 evenemang blev det över hela landet, från Jokkmokk till Malmö, mellan 6 och 14 maj. Aktiviteterna var många och varierande, men alla gick de ut på att på plats visa hur EU:s investeringar används, och hur de på olika sätt skapar utvecklingskraft och framtidstro.

Mitt Europa är en del av den större kampanjen Europe in My Region, som pågår i nästan alla EU:s medlemsländer i anslutning till Europaveckan, och i år var det alltså första gången Sverige deltog. De projekt som öppnade sina dörrar har sin medfinansiering från Regionalfonden, Socialfonden, Landsbygdsprogrammet och Havs- och fiskerifonden. Eftersom projekt från alla fyra fonderna deltog blev det ett brett spektrum av insatser som visades, och de speglar den bredd av möjligheter som erbjuds via EU:s olika program.

Tack till alla deltagare!

Jag vill på det här sättet tacka alla som deltog i Mitt Europa, och som med stolthet och glädje visade upp vad de åstadkommer inom sina projekt.

Gunilla Nordlöf

Generaldirektör

Kommentarer

    Du måste vara inloggad för att få kommentera

    Stängd för fler kommentarer

    300