Bröderna Olssons - Värmland

Bröderna Olsson har med innovation, passion och fokus på kvalitet stärkt regionens attraktivitet och utvecklat besöksnäringen i Värmland under de senaste 25 åren. Med unika mötesplatser och evenemang har de skapat upplevelser som lockar tusentals, samtidigt som de lyfter lokal mat, dryck och kultur. Deras insats gör Värmland till ett självklart resmål året runt.

Folkhav av människor på konsert.

Foto: Bröderna Olssons

Bröderna Mattias och Andreas Olsson har under 25 år byggt upp en framgångsrik verksamhet i Värmland med fokus på mat, dryck, musik, evenemang och nu senast hotell.

Deras resa började 1999 då de öppnade restaurangen Olssons Brygga i Arvika hamn, sedan dess har verksamheten vuxit genom noggrant övervägda satsningar. Med en passion för att förena människor har bröderna skapat mötesplatser som attraherar både lokalbefolkningen och besökare.

I dag driver de verksamheter i både Arvika och Karlstad. Utöver Olssons Brygga även O’Learys och Olssons Bazar, där den senare även rymmer ett bageri. De är också arrangör av de populära musikfestivalerna Arvika Hamnfest och Kajen, samt ägare till boutiquehotellet Fratelli i Karlstad.

En attraktiv arbetsgivare

Bröderna Olssons har blivit en attraktiv arbetsgivare som lockar till sig erfaren och talangfull personal från regionen. De ser till att kontinuerligt investera i sina medarbetare, till exempel genom inspirationsresor, och säkerställer att deras personal får en bredare förståelse för mat- och evenemangskultur på en global nivå, vilket de sedan implementerar i Värmland.

Deras engagemang i utbildning och utveckling för både personal och besökare bidrar till att stärka besöksnäringen i Värmland.

Omsorgsfull utveckling

Varje steg Bröderna Olssons gjort i utvecklingen av sin koncern har skett med omsorg och en genomarbetad idé, där de dragit lärdom från tidigare verksamheter och kunnat utnyttja andra verksamheters kompetenser och resurser.

Deras engagemang sträcker sig över hela året med temaevenemang som förlänger besökssäsongerna som till exempel rallyevent i Värmlandsskogarna.

De samarbetar med lokala aktörer och bidrar till hållbart resande och lokal arbetskraft, vilket stärker både Arvikas och Karlstads attraktivitet som besöksmål.