6. Utveckla
Är vi nöjda? Om inte - ta reda på varför och utveckla!
Vem?
- Nådde vi fram till representanter från den önskade målgruppen? Utmanade vi normerna för företagare inom målgruppen?
- Vilka inkluderades och vilka exkluderades i materialet? Överensstämmer detta med vårt mål för kommunikationen?
- Vilka valdes bort? Kan vi inkludera fler nästa gång?
Vad?
- Vad är vi nöjda med?
- Vad kan vi utveckla?
- Vad behöver vi för att kommunicera ännu mer inkluderande nästa gång?
Hur?
- Trovärdighet: För att bli betraktad som en inkluderande organisation krävs långsiktighet! Ta med resultatet in i nästa kampanj och ge inte upp!
- Variation: Nästa gång vi riktar oss till denna bransch kan vi ha ett annat fokus och testa ett annat inkluderande perspektiv.
- Mångfald: Saknades något perspektiv i arbetsgruppen? Finns det möjlighet att sätta samman en grupp med mer mångfald?