Tillväxtverket

Under tiden vi behandlar din ansökan

När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemejl inom ett par dagar.

En handläggare kommer att ta hand om din ansökan. Du kan inte själv komplettera eller göra ändringar i en inskickad ansökan utan alla ändringar behöver hanteras av en handläggare, vilket tyvärr förlänger handläggningstiden. Behöver vi mer information från dig kommer du att bli kontaktad.

Tyvärr har vi just nu ingen information om handläggningstider.

När vi har handlagt ditt ärende kommer du att få ett beslutsmejl. Om din ansökan beviljas sker utbetalningen till det konto du angav i ansökan. Tänk på att det kan ta några arbetsdagar innan pengarna kommer in på kontot.

Om din ansökan inte beviljas kommer det att stå i mejlet.

Se film om vad som händer när du skickat in din ansökan.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Frågor och svar efter inskickad ansökan

 Varför fick jag inget bekräftelsemejl när jag skickade in min ansökan?

Om du inte har fått ett bekräftelsemejl efter att du skickade in din ansökan kan det ha fastnat i din skräppost eller spamfilter. Skicka ett mejl till felkorttid@tillvaxtverket.se med företagsnamn och organisationsnummer så kan vi söka fram ärendet och hitta ditt ÄrendeID.

Jag har fått bekräftelsemejl men inget beslut - är någonting fel?

Vi gör vårt yttersta för en skyndsam handläggning. Just nu hanterar vi en stor mängd ansökningar och handläggningstiderna varierar därför. Om vi har frågor om din ansökan innan vi fattar beslut kommer vi höra av oss till dig.

Jag vill ändra något i min ansökan – hur gör jag?

Om du upptäcker något fel i din ansökan innan du fått beslut så ber vi dig skicka ett mail till felkorttid@tillvaxtverket.se med information om vad du vill rätta. Ange ditt ÄrendeID och vad du vill rätta i ämnesrubriken. Observera att handläggningstiden förlängs avseevärt vid ändringar i ansökan.

Om du får nya förutsättningar kommer du kunna justera detta i samband med den avstämning som kommer ske. Du behöver inte göra något just nu utan kan vänta på information om hur avstämningen kommer gå till.

Jag har fått ett beslut, varför har jag inte fått någon utbetalning?

Pengarna kommer att betalas ut på angivet plus- eller bankgiro. Just nu hanterar vi en stor mängd utbetalningar så det kan dröja lite längre än vanligt, men har du fått beslut om stöd kommer vi att betala ut stödet skyndsamt.

Har ni verkligen mitt bank- eller plusgironummer?

För att din ansökan ska kunna hanteras behöver det finnas ett bank- eller plusgiro angivet som kopplas till det sökande organisationsnummert.

Vi betalar ut stödet till det bankgiro eller plusgiro som du har angett i din ansökan. Vi gör också kontroller för att säkerställa att uppgifterna stämmer. I det fall vi upptäcker att numret verkar vara fel kommer vi att kontakta dig så att det blir rätt.

Om bank- eller plusgirot inte går att kontrollera på bgc.se eller plusgirot.se kommer ansökan behöva kompletteras med ytterligare information, vilket ger en betydligt längre handläggningstid.