- Startsida
- Nypscentralen
- Support
- Skicka in ett supportärende
Skicka in ett supportärende
För att skicka in ett supportärende behöver du ha behörighet.
För att skicka in ett supportärende behöver du ha rätt behörighet. Om du upplever tekniska problem med Min Ansökan och din lokala support inte är tillgänglig, har du möjlighet att själv skicka in ärendet via Min Ansökan.
Nypscentralens support
Vi på Nypscentralen tar hand om supportfrågorna din lokala support inte kan lösa och skickar till oss.
- Vi ger användare behörigheter till programvaror och miljöer.
- Vi har experter inom olika systemområden och stödtyper.
- Nypscentralen kommunicerar med Tillväxtverkets drift- och IT-support.
- Vi rapporterar fel till våra utvecklare som löser dem och skapar förbättringar i systemet. Hittar du något fel i våra syste får du gärna kontakta oss.
Tillgänglighet och öppettider
Nypscentralen strävar efter att hålla supporten bemannad varje vardag under kontorstid. Vid normal belastning försöker vi alltid att höra av oss till dig inom två arbetsdagar.
Ta först hjälp av dina kollegor eller dig själv
Innan du vänder dig till oss på Nypscentralen ska du alltid kontakta din lokala support - det vill säga den person på din organisation som kan mest om våra system. Kan din lokala support inte lösa supportärendet skickar personen det vidare till oss.