Skicka in ett supportärende

För att skicka in ett supportärende behöver du ha behörighet.

För att skicka in ett supportärende behöver du ha rätt behörighet. Om du upplever tekniska problem med Min Ansökan och din lokala support inte är tillgänglig, har du möjlighet att själv skicka in ärendet via Min Ansökan.

Nypscentralens support

Vi på Nypscentralen tar hand om supportfrågorna din lokala support inte kan lösa och skickar till oss.

  • Vi ger användare behörigheter till programvaror och miljöer.
  • Vi har experter inom olika systemområden och stödtyper.
  • Nypscentralen kommunicerar med Tillväxtverkets drift- och IT-support.
  • Vi rapporterar fel till våra utvecklare som löser dem och skapar förbättringar i systemet. Hittar du något fel i våra syste får du gärna kontakta oss.

Tillgänglighet och öppettider

Nypscentralen strävar efter att hålla supporten bemannad varje vardag under kontorstid. Vid normal belastning försöker vi alltid att höra av oss till dig inom två arbetsdagar.

Ta först hjälp av dina kollegor eller dig själv

Innan du vänder dig till oss på Nypscentralen ska du alltid kontakta din lokala support - det vill säga den person på din organisation som kan mest om våra system. Kan din lokala support inte lösa supportärendet skickar personen det vidare till oss.

Tänk på det här när du skickar ett ärende

Att skicka in ett tydligt ärende hjälper både dig som anmälare och personalen på supporten.

Beskriv problemet

Förklara med en tydlig och sammanhängande text vad ditt problem är. Anmäler man flera problem i ett ärende är det alltid bra att lista upp problemen.

Använd skärmdumpar

För att supporten ska kunna förstå ett problem bättre kan du bifoga skärmdumpar.
Ta för vana att dokumentera konstigheter, buggar, problem, fel och felmeddelanden genom att ta en ögonblicksbild så som det ser ut på din skärm.

Använd referenser

Ta för vana att berätta webb-id och/eller Nyps-id i ditt ärende.

Skicka in ett supportärende

Om du har problem med att logga in på supportsidan (Easit)

Logga ut från OTP (https://cag-otp.tillvaxtverket.se/Länk till annan webbplats. Länk till annan webbplats.) och när du loggar in igen, skriv "AD\" före ditt användarnamn (AD\användarnamn).

Om flera medarbetare i din organisation upplever inloggningsproblem i Easit, kan ni behöva göra en central justering i din organisations webbplatsinställningar för att lösa problemet. Kontakta din organisations IT-avdelning för hjälp med justeringen.

Rekommendationen att logga in med "AD\" gäller endast för de användare som upplever problem med inloggningen i Easit.