- Startsida
- Nypscentralen
- E-tjänster och system
- Min ansökan
Min ansökan
Min ansökan är en e-tjänst för företag och offentliga aktörer som söker offentliga medel.
De flesta stöd du kan söka via Min ansökan hanteras av regionala myndigheter och organisationer med regionalt utvecklingsansvar. Men utvecklingsansvaret av tjänsten ligger hos Tillväxtverket. Nedan har vi samlat information om de olika typerna av stöd du kan söka i Min Ansökan.
Så hanterar du dina ärenden i Min ansökan
Du hittar alla dina ärenden under Mina sidor – både de du själv har skapat och de som andra har delat med dig. För att se dina ärenden behöver du vara inloggad i Min ansökan. Under Mina sidor kan du se information om varje ärende, till exempel:
- Rubrik
- Typ av finansiering
- Ansvarig organisation
- Referensnummer (Ärende-ID)
- Status
- Sista ansökningsdatum
Möjlighet att dela åtkomst
Du kan dela åtkomst till ett ärende med en annan användare. Den du delar med måste ha ett konto i Min ansökan. Det är alltid den som skapar ansökan som först har möjlighet att dela åtkomst.
Ansök om utbetalning
När ditt ärende beslutats, kan du ansöka om utbetalning i Min ansökan. Gå till ditt ärende och välj "Ansök om utbetalning".
Min ansökan
Så fungerar det att söka
Handböcker
Ta hjälp av våra handböcker när ni planerar, genomför och rapporterar era finansierade projekt.