Tillväxtverket

Telefoni

För bästa tänkbara service gentemot våra kunder och för oss medarbetare behöver vi hjälpas åt. Kom därför alltid ihåg att hänvisa din telefon när du inte är anträffbar och uppdatera din personliga profil med aktuella uppgifter.

Uppdatera din personliga profil

Uppgifterna i din personliga profil vägleder receptionisten vid inkommande samtal. Receptionisterna ser till att informationen läggs in i din personliga profil. Men du själv måste se till att dina uppgifter och arbetsområden stämmer så att de inkommande samtalen kopplas till rätt person.

Skriv de uppgifter som ska ändras i din profil, till exempel arbetsuppgifter, och skicka ändringarna till Intern Service i Easit.

Du kan även välja att lägga till din titel genom att lägga in ett ärende i Easit till HR. Titelfältet syns bara när något är inlagt i det.

Uppdatera profilbild

I väntan på ett nytt intranät byter vi inte ut eller lägger till några bilder.

Hänvisa telefonen

Hänvisningar kan göras på flera olika sätt:

Genom Touchpoint plus

Aktivera frånvaro genom Telia Touchpoint Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Automatisk telefonist/röstguide

Jag vill ringa till...

  • Slå numret 08-681 9555 till automatisk telefonist/röstguide.
  • Säg namnet på personen du vill ringa:
    Namnen är alla användare som finns med i Touchpoint.
    Vill du ringa kontakter från din personliga telefonbok säger du Katalog.
    Säger du till exempel Arne Testman, så säger röstguiden "Ringer Arne Testman, varsågod"
  • Säg Avbryt om du vill avbryta uppkopplingen.

Lägg in en hänvisning

  • Slå numret 08-681 9556 till automatisk telefonist/röstguide.
  • Säg Hänvisning som svar på frågan vem du vill ringa.
    Om du ringer från ett okänt telefonnummer kommer telefonisten/röstguiden att be dig logga in med ditt anknytningsnummer.
  • Säg till exempel Lunch en timme
    Exempel på hänvisning kan vara Lunch, Möte, Tillfälligt ute, Vård av barn, Gått för dagen.

Ta bort hänvisning

  • Slå numret 08-681 9556 till automatisk telefonist/röstguide.
  • Säg Radera min hänvisning.

Flera ord som betyder samma sak
Alla röstkommandon har ett antal synonymer. Om du till exempel vill ta bort din hänvisning kan du säga både "Radera" och "Ta bort", det betyder samma sak.Var inte rädd att prova vilka synonymer som accepteras, om den automatiska telefonisten/röstguiden inte förstår säger den till.

Användbara kommandon
Växeln - för att komma till växeln.
Huvudmeny - för att komma tillbaks till huvudmenyn.
Hjälp - för att få viss hjälptext uppläst.

Ring röstbrevlåda

  • Ring 989 (röstbrevlådan) och välj alternativ för hänvisning.
  • Utomlands - ring +46 8 681 9620.

Använda Telia Touchpoint Plus

Telefonitjänster och kundbemötande

De som kontaktar oss via telefon får normalt den första kontakten via vår växel.

Vår ambition är att den som ringer:

  • Ska mötas av en vänlig röst.
  • Ska mötas av någon som är angelägen att koppla rätt.
  • Ska bli rätt kopplad.
När växeln kopplat in personen till en medarbetare bör denna:
  • Vara vänlig.
  • Ge korrekt information.
  • Själv försöka koppla den som ringer till rätt person om samtalet blivit felkopplad. Ofta har denna medarbetare bättre möjlighet än växeltelefonisten att koppla samtalet rätt.

Telefon, abonnemang och surf

Har du problem med telefon, abonnemanget eller din anknytning så lägger du ett ärende till IT-support i Easit.

Tillbehör
Reservdelar och tillbehör såsom laddare och headset. Beställningar görs via Easit/Intern service.

Speciella nummer
För att ringa till exempel polisen 11414 eller 118 xxx måste du slå 995 före numret du ska ringa.

Surf
Tillväxtverkets abonnemang innehåller 20 Gb surf per månad som standard. Efter godkännande av chef är det möjligt att få utökad surf till 100 Gb månad. Vi tillhandhåller inte längre med mobila bredband. Kontakta din chef, som lägger ett ärende till IT-support via Easit för att beställa det.

Stulen eller borttappad telefon

Har din telefon blivit stulen eller har du tappat bort den?

  • Lägg in ett ärende i Easit till IT-support och informera vad som har hänt.
  • Gör en stöldanmälan hos Polisen med telefonens IMEI-nummer (det får du av IT-support i Easitärendet).
  • När du har fått diarienummer från Polisen skickar du in det i Easitärendet (svara på det mejl som skickades ut från Easit när du registrerade ärendet).
  • IT-support kommer efter detta meddela dig när det finns en ersättningstelefon med SIM-kort att hämta.

I samband med att du lägger in ärendet till IT-support kommer telefonen att återställas till fabriksinställning för att säkerställa att Tillväxtverkets information inte kommer på villovägar.

Viktigt!

Stöldanmäl/förlustanmäl din telefon hos polisen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. - IMEI-nummer får du av IT-support.

IT-support ser till att du får en ersättningstelefon med SIM-kort när du rapporterar tillbaka Polisens diarienummer i Easitärendet.

Kontakt

Hänvisningar, information i personlig profil
Kontakta Easit/Intern service

Övergripande It-teknik och system, felanmälan abonnemang
Kontakta Easit/IT

Extern användare

test