Tillväxtverket

Din hjälp i lönefrågor

Här hittar du innehåll som har med lönerelaterande frågor att göra.

Användarguider till lönesystemet Primula

Det viktigaste du behöver veta om Primula hittar du i avsnittet "Registera dina lönerelaterade ärenden" i utbildningen "Ny på jobbet - praktisk guide". Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Mer utförlig information finns i guiderna nedan:

Användarguide för Primula webb Pdf, 1.5 MB.

Hjälp vid kontering i Primula Pdf, 508.1 kB.

Har du frågor om Primula så ska du vända dig till Statens servicecenter. De hanterar våra utläggs- och lönerelaterade frågor.

Har du frågor om din lön?

Statens servicecenter hanterar all vår löneadministration och till dem vänder du dig med dina utläggs- och lönerelaterade frågor.

Du kontaktar deras lönespecialister genom att ringa 0771-456 000 eller lägga ett ärende till deras servicedesk som du når via "Mina verktyg - Statens servicecenter" eller genom följande länk: Statens servicecenter - portalen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Portalen och dess självservicetjänster är öppet 24 timmar om dygnet 365 dagar om året. Statens servicecenters kundservice har telefontider klockan 9-16 vardagar.

Anmäla eller byta lönekonto

För att anmäla vilket konto som ska vi betala ut din lön till så loggar du in med ditt mobila bankID på Danske Banks lönetjänst. När du registrerar ditt konto första gången så ska du följa instruktionen för anställda inom myndighet och ange kundnummer 079046. Där ska du även anmäla nytt kontonummer om dina uppgifter ändras under din anställning. Här hittar du lönetjänsten:

Danske Banks lönetjänst.