Tillväxtverket

Telefoni

För bästa tänkbara service gentemot våra kunder och för oss medarbetare behöver vi hjälpas åt. Kom därför alltid ihåg att hänvisa din telefon när du inte är anträffbar och uppdatera din personliga profil med aktuella uppgifter.

Uppdatera din personliga profil

Uppgifterna i din personliga profil vägleder receptionisten vid inkommande samtal. Receptionisterna ser till att informationen läggs in i din personliga profil. Men du själv måste se till att dina uppgifter och arbetsområden stämmer så att de inkommande samtalen kopplas till rätt person.

Skriv de uppgifter som ska ändras i din profil och skicka e-post till telefoni@tillvaxtverket.se

Om du vill lägga till eller byta bild i din personliga profil skickar du din nya bild till webbredaktionenlänk till annan webbplats

Hänvisa telefonen

Hänvisningar kan göras på flera olika sätt:

Automatisk telefonist/röstguide

Jag vill ringa till...

  • Slå numret 08-681 9555 till automatisk telefonist/röstguide.
  • Säg namnet på personen du vill ringa:
    Namnen är alla användare som finns med i Trion.
    Vill du ringa kontakter från din personliga telefonbok säger du Katalog.
    Säger du till exempel Arne Testman, så säger röstguiden "Ringer Arne Testman, varsågod"
  • Säg Avbryt om du vill avbryta uppkopplingen.

Lägg in en hänvisning

  • Slå numret 08-681 9556 till automatisk telefonist/röstguide.
  • Säg Hänvisning som svar på frågan vem du vill ringa.
    Om du ringer från ett okänt telefonnummer kommer telefonisten/röstguiden att be dig logga in med ditt anknytningsnummer.
  • Säg till exempel Lunch en timme
    Exempel på hänvisning kan vara Lunch, Möte, Tillfälligt ute, Vård av barn, Gått för dagen.

Ta bort hänvisning

  • Slå numret 08-681 9556 till automatisk telefonist/röstguide.
  • Säg Radera min hänvisning

Flera ord som betyder samma sak
Alla röstkommandon har ett antal synonymer. Om du till exempel vill ta bort din hänvisning kan du säga både "Radera" och "Ta bort", det betyder samma sak.Var inte rädd att prova vilka synonymer som accepteras, om den automatiska telefonisten/röstguiden inte förstår säger den till.

Användbara kommandon
Växeln - för att komma till växeln
Huvudmeny - för att komma tillbaks till huvudmenyn
Hjälp - för att få viss hjälptext uppläst

Ring röstbrevlåda

  • Ring 989 (röstbrevlådan) och välj alternativ för hänvisning
  • Utomlands - ring +46 8 681 9620

Kontakta receptionen

Om du själv inte har möjlighet att hänvisa eller vidarekoppla din telefon kan du kontakta receptionisten för hjälp.

Skick e-post till telefoni@tillvaxtverket.se eller ring 08-681 9699.

Använda Telia Touchpoint Plus

Telia Touchpoint Plus för mobiltelefon

Instruktioner för hur du kommer igång med appen Telia Touchpoint Plus på din mobiltelefon hittar du här.länk till annan webbplats

Telia Touchpoint Plus för datorn

Instruktioner för hur du kommer igång med appen Telia Touchpoint Plus på din mobiltelefon hittar du här.länk till annan webbplats

Telia Touchpoint Plus Web

Instruktion för hur du begär ett nytt lösenord för Telia TouchPoint Plus hittar du här.länk till annan webbplats

Koppla samtal till annan anknytning

För att koppla vidare ett samtal till en annan anknytning använder du appen Touchpoint i din telefon. Instruktioner finns här.länk till annan webbplats

Kontakta receptionen

Om du själv inte har möjlighet att vidarekoppla din telefon kan du kontakta receptionisten för hjälp.

Skick e-post till telefoni@tillvaxtverket.se eller ring 9100.

Telefonitjänster och kundbemötande

De som kontaktar oss via telefon får normalt den första kontakten via vår växel.

Vår ambition är att den som ringer:

  • ska mötas av en vänlig röst
  • ska mötas av någon som är angelägen att koppla rätt
  • ska bli rätt kopplad.

När växeln kopplat in personen till en medarbetare bör denna:

  • vara vänlig
  • ge korrekt information
  • själv försöka koppla den som ringer till rätt person om samtalet blivit felkopplad. Ofta har denna medarbetare bättre möjlighet än växeltelefonisten att koppla samtalet rätt.

Telefon och abonnemang

Har du problem med abonnemanget eller din anknytning så mejlar du till Telefoni.

Övriga telefonproblem hanteras av IT-support. Lägg in ett ärende i Easit.

Tillbehör

Birgitta Lindberg har hand om reservdelar och tillbehör såsom laddare, headset och ev batterier odyl. Beställningar görs via Easit/Intern servicelänk till annan webbplats.

IT ansvarar övergripande för teknik och system.

Speciella nummer

För att ringa till exempel polisen 11414 eller 118 xxx måste du slå 995 före numret du ska ringa.

Stulen eller borttappad telefon

Vid stöld eller förlust måste du radera den arbetsrelaterade informationen på din telefon.

Om telefonen är registrerad i Företagsportalen har du följande alternativ:

- Radera enbart företagsinformation.

- Återställa telefonen helt till fabriksinställning (all information på enheten kommer försvinna).

Instruktion för hur du gör detta finns i Support Onlinelänk till annan webbplats.

När du har raderat/återställt informationen på telefonen lägger du in ett ärende i Easit (IT-support) och förklarar vad som hänt.

Viktigt!

Stöldanmäl din telefon hos polisenlänk till annan webbplats - IMEI-nummer får du av IT-support. Kontakta sedan Telias kundtjänst, 90 400, för att stöldspärra telefonen. Ha Polisens diarienummer till hands.

IT-support ser till att du får en ersättningstelefon med SIM-kort skickad till dig.

Kontakt

Hänvisningar, information i personlig profil, felanmälan abonnemang
Kontakta Telefoni

Övergripande It-teknik och system
Kontakta Easit/Itlänk till annan webbplats