Tillväxtverket

Informationsserie - digital arbetsplats

Nu anordnas fem korta informationstillfällen med efterföljande frågestund för dig som är osäker på grunderna i vår digitala arbetsmiljö.

Informationen riktar sig både till nyanställda och de som vill få en repetition av grunderna i hur vi använder våra digitala verktyg.

Varje pass inleds med information (20 minuter) och efterföljs av frågestund (15 minuter).

Ingen anmälan krävs, du ansluter via din dator (via Starleaf) till det informationstillfälle som du är intresserad av.

I kalendariet hittar du datum, tid och mötes-id för att ansluta via Starleaf.

Följande ämnen tas upp:

15 maj: Var ska jag spara mina dokument
22 maj: OneDrive & Officeportalen (hur hanteras dokument i OneDrive & vad är Officeportalen?)
29 maj: Office 365 och Sharepoint (hitta din Office365-grupp och hantera dokument i Sharepoint)
5 juni: Funktioner i Sharepoint
12 juni: Funktioner i Starleaf

Har du frågor om informationsserien? Kontakta Tommy Eliasson, Intern service