Tillväxtverket

Nya öppettider för IT-support i Stockholm

Det blir vissa förändringar kring hur IT-supporten i Stockholm arbetar med ärenden. Otto Ramirez berättar om vad som händer och hur vi ska göra för att få hjälp med IT-relaterade problem.

Hej Otto Ramirez, chef för IT-supporten. Ni ändrar från och med 12 november supporttiderna på plats i Stockholm.

Varför gör ni denna förändring?

– ­Först vill jag säga att vi har kvar samma telefontider som tidigare för alla medarbetare som behöver akut stöd eller rådgivning. 

– Vi gör detta för att få tid att utveckla IT-supporten. Idag får våra medarbetare ingen möjlighet att arbeta ostört med utveckling och med att hantera inkomna ärenden. Vi hoppas på förståelse för detta från medarbetarna i Stockholm.

Vad gör ni mer för att förbättra supportfunktionen för alla medarbetare?

– Vi arbetar med att korta ned väntetiden för inkomna ärenden. Vi har även anställt en person till, som är placerad i Östersund och som jobbar för hela myndigheten.

Vilket är den vanligaste frågan ni får, som du här kan ge ett snabbt svar på så vi inte behöver ringa om det?

– Många har frågor kring support av Office 365. Här har vi bra onlinesupport som alla användare kan uppsöka själva, utan att behöva kontakta IT-supporten: Vägledning och support i Office 365

– Det är också mycket funderingar kring Tillväxtverkets mobila plattform. Jag kan berätta att vi planerar att byta mobiltelefoner under 2019 och även förnya datorplattformen. Jag återkommer med mer information kring detta senare.

IT-supportärenden: skickas in via Easit (Medarbetarsidorna – fliken Verktyg)

För akuta frågor: telefon 9595

Öppet för besök i Stockholm: vardagar 8.00 - 11.30