Tillväxtverket

De fem vanligaste datorfelen som rapporteras till It

Läs om de fem vanligaste felen som rapporteras till It-enheten i Easit och hur du åtgärdar dem.

Fem fel och hur du åtgärdar dem:

1. Problem med att starta Outlook

(Inloggning snurrar, försöker ansluta och man kan inte skapa ett Outlookkonto).

2. Startmenyn saknar genvägar till applikationer.

  • Åtgärd: Starta om din dator, kvarstår problemet skapa ett ärende i Easit. 
Applikationer

3. PDF dokument öppnas som standard i Microsoft Edge

  • Åtgärd: Starta om din dator. Kvarstår problemet skapa ett ärende i Easit.

4. När man kopplar in sin dator i dockningsstationen så fungerar inte extern skärm. I vissa fall fungerar inte en arbetsplats.

  • Åtgärd: Starta om din dator. Kvarstår problemet skapa ett ärende i Easit.

5. Du får felmeddelandet ”No site is configured” när du startar Checkpoint VPN

  • Åtgärd: Följ steg för steg instruktion nedan och kontakta It-support att felet har uppstått. It-support kommer att skicka ut en ny programvara som löser problemet.
check point mobile
wizard
  • Fyll i vpn.tillvaxtverket.se
wizard site
  • Klicka på Trust and Continue
trust and continue
  • Klicka på usernamne and Password, klicka på Next
authentication

Hitta fler svar på frågor i Support Online

Du når Support Online från Medarbetarsidorna/Verktyg.