Tillväxtverket

Vi är Tillväxtverket - Nathalie Parkvall

I den här intervjuserien får medarbetare presentera sig själva och berätta om ett pågående projekt. Syftet är att lära känna varandra bättre och att få inblick i kollegornas vardag.

Vem är du och vad arbetar du med?

– Jag heter Nathalie Parkvall och arbetar på enheten Digital Kommunikation med kommunikation, projektledning och tjänsteutveckling för projekt som rör verksamt.se. Jag delar min tid mellan kommunikationsgruppen för verksamt.se och Kund- och metodteamet, där jag fördjupar mig mer i tjänstedesign, vilket är väldigt kul!

Berätta om ett intressant och aktuellt projekt som du deltar i?

– Just nu jobbar jag i ett projekt för att förbättra de engelska sidorna på verksamt.se. Vi har tidigare träffat målgruppen och intervjuat dem kring deras upplevelse av webbsidorna. Nu arbetar vi vidare med utvecklingen av sidorna med hjälp av tjänstedesign som metod och ett tvärfunktionellt team med personer från Skatteverket, Arbetsförmedlingen och Migrationsverket. Min roll är att vara tjänstedesigner och nyligen höll jag en workshop där teamet tog fram förslag på en prototyp som vi nu ska börja bygga och senare testa på användarna. Det är superintressant och roligt tycker jag!

Nathalie Parkvall

Vad gör du på fritiden?

– Eftersom jag är förälder till två barn och driver egen yogaverksamhet så är det mycket familjeliv, företagande och yoga på fritiden. Vi är en ganska aktiv familj och vistas gärna i naturen så det blir en del fjällresor och skogsturer. När jag lyckas få tid över så gillar jag att gå på konserter, att måla i akryl och tillverka yogainspirerade smycken. Just nu försöker jag också lära mig att spela på min nya gong som jag köpt för att spela på under vilan på mina yogaklasser. En gång i tiden spelade jag i en brasiliansk slagverksorkester, men med knapp tid fick jag välja bort det till förmån för yogan. Därför försöker jag nu få in musikspelandet i samband med mina yogaklasser istället.

Välj en låt till vår Spotify-lista och berätta varför du valde den låten!

– Enligt Spotify så lyssnar jag till 90 procent på yoga- och mantramusik, så jag inser att det är dags att skärpa mig! Men när jag jobbar gillar jag att lyssna på Amason, till exempel låten ”Kelly” som är lagom svängig.

Till Spotify-listan "Vi är Tillväxtverket"länk till annan webbplats