Tillväxtverket

Laura – ny chef på Affärsutveckling

Laura Brandell Tham är sedan 1 september enhetschef på Affärsutveckling. Tidigare har hon varit sakkunnig på Finansdepartementet och budgetchef för Moderaterna.

Berätta Laura, varför valde du att jobba här?

– Tillväxtverket är en spännande myndighet dels för att vi jobbar i gränslandet mellan näringsliv, politik och samhälle, dels för att det är en modern myndighet med många aktiviteter och stor utvecklingskraft. Att skapa förutsättningar för ett starkt näringsliv och hållbar tillväxt känns spännande och viktigt. Det är genom en stark ekonomi med livskraftiga företag som jobben växer fram, skatteintäkterna ökar och vi kan stärka välfärden.

Vad gör du när du inte jobbar?

– Jag umgås gärna med familjen. Jag har en tvåårig dotter, Aline, som är rolig att följa och umgås med. Konst, litteratur och musik är ett stort intresse som jag ägnar mycket tid åt. Utöver det tränar jag ibland men eftersom det är svårt att hitta tiden försöker jag få så mycket vardagsmotion som möjligt.

Hur skulle du beskriva dig själv?

– Positiv, prestigelös och resultatfokuserad.

Hör Laura berätta mer om sig själv

Vad är det första hon kommer att ta tag i och på vilket sätt kan hon hjälpa kollegorna på Tillväxtverket? Hör Laura berätta i den korta filmen nedan.

Kort om Affärsutveckling

Företag ska växa genom internationalisering och innovation.

Enheten för affärsutveckling ska bidra till att skapa fler affärer genom just internationalisering och innovation. Här samlas Regionala exportcentra, Enterprise Europe Network, internationaliseringscheckar, demo miljö och Startup-Sweden.

Se vilka som arbetar på Affärsutvecklinglänk till annan webbplats