Tillväxtverket

Nu inviger vi Utvecklingszonen i Stockholm

Idag kl 12 inviger vi Utvecklingszonen i Stockholm. Utvecklingszonen är en utsedd plats på kontoret där vi vill att fler, diskuterar och berättar om hur vi vill bidra, eller har bidragit till vår Utvecklingsresa. Konceptet kommer att pågå i en månad och sedan turnera vidare till de andra kontoren. Näst på tur är kontoret i Göteborg.

Var med och bidra till vår Utvecklingszon genom följande enkla steg:

• Gå till Utvecklingszonen på plan 4 intill ljusgården/lunchrummet.
  • Skriv ett nyckelord, på den stora gröna whiteboarden om något du gjort/varit med i – eller vill göra, för att bidra till vår Utvecklingsresa. Får gärna vara så konkret som möjligt – men stort eller litet, spelar ingen roll. Något som gjort ditt arbete/vardag Smartare? Enklare? Effektivare? Använd gärna något av våra mål: SKAPA. SMART. SAMARBETE. Exempel: För att effektivisera min vardag har jag lagt in mötesfria tider i min kalender. Nyckelorden blir: Mötesfria tider  
  • Ta en selfie , med din telefon (en bild på dig, vid sidan av ditt nyckelord).  
  • Publicera bilden på Yammer, under gruppen utvecklingsresan, och berätta om ditt exempel. Lägg till taggen/ordet #utvecklingszonen, efter din text.
  • Utmana minst fem andra kollegor (i din uppdatering) att göra likadant (tagga genom att lägga till @ framför namnet). Exempel: Jag utmanar nu @Sofie Arvidsson att berätta om något du har gjort, eller vill göra.
  • Publicera uppdateringen på Yammer.

Har du frågor eller funderingar kontakta Gabriella Flodén.