Tillväxtverket

Vi är Tillväxtverket - Richard Källstrand

Nu inleds en intervjuserie där medarbetare får presentera sig själva och berätta om ett pågående projekt. Syftet är att lära känna varandra bättre och att få en inblick i kollegornas vardag.

Richard Källstrand, Avdelningschef Kvalitet och kontroll

Vem är du och vad arbetar du med?

Jag heter Richard Källstrand och är chef för avdelningen Kvalitet och kontroll.

Berätta om ett intressant och aktuellt projekt som du deltar i?

Just nu följer jag projektet ”Från granskare till ekonom” som pågår på Granskningsenheten . Det är ett arbete som hämtat mycket inspiration från kundresan. Målet är att lyfta fram kunskapen som finns på enheten för att hjälpa våra stödmottagare att göra rätt från början. Jag tror att resultatet bidrar till ett bättre samarbete internt.

Vad gör du på fritiden?

På våren och sommaren gillar jag att spela golf. Höst och vinter spenderar jag huvudsakligen i ishallar med mina barn som spelar hockey och åker konståkning. Under hela året gillar jag att laga och äta god mat.

Välj en låt till vår Spotify-lista och berätta varför du valde låten!

Jag har under hela livet varit mycket intresserad av musik och rört mig mellan många olika genres och stilar. Sedan ett antal år tillbaka lyssnar jag mest på country. Det här är en sån fråga som jag kan ägna orimligt mycket tid att fundera på. Därför jag gör det lätt för mig och väljer en favorit just nu, "Heartache medication" med Jon Pardi. Den passar utmärkt när man står och grillar i solen med en kall öl i handen.

Till Spotify-listan "Vi är Tillväxtverket"länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster