Tillväxtverket

Föreläsning – Att orka i morgon

Att känna stress kan var bra, till och med nödvändigt ibland, men vi behöver se till att det inte sker av fel orsaker och under för lång tid. Tillsammans ska vi lära oss att hantera stressiga situationer.

På olika sätt, bland annat genom våra medarbetarenkäter och i våra arbetsmiljöronder, har vi fångat upp att vi ibland utsätts för negativ stress. Vad som orsakar stress och hur det upplevs är individuellt. För att öka kunskapen om stress och göra oss starkare både enskilt och tillsammans, är du inbjuden till en föreläsning.

Föreläsningen äger rum fredagen 3 maj klockan 12.30 till 14.00. Du kommer att få träffa Nils Edelstam, utbildare och legitimerad läkare, på uppdrag av Twitch. Föreläsningen syftar till att bidra med kunskap, öka medvetenhet och inspirera till ökad hälsa. Du får med dig konkreta tips som du kan använda både på arbetet och i privatlivet. Föreläsningen kommer att varvas med reflektioner och diskussioner.

Vad är egentligen stress? Vad påverkar hur jag mår och vad kan jag göra åt det? Vad händer i kroppen och hjärnan? Hur fungerar sömn, motion och kost i vardagen och kan vi ändra vårt beteende för att må bättre och minska stress? Det är något vi ska ta redan på under föreläsningen så boka in tillfället redan nu så ses vi!

Konferensrum som är bokade inför föreläsningen

Rum

Arjeplog

Blå rummet

Luleå

Renen

Östersund

Nian och Tvåan

Gävle

Linden

Örebro

Hjälmaren

Stockholm

Affärsidén

Jönköping

Europa

Göteborg

Poseidon

Malmö

Glimmingehus

Köpenhamn

Tivoli

För er som inte kan närvara

Föreläsningen kommer att filmas och publiceras på Medarbetarsidorna tillsammans med ett kompletterande material för reflektion och diskussion.

Hur kopplar jag upp mig?

För att delta på föreläsningen, ringer ni in via mötesrummets touchpad eller via Starleaf appen om du deltar från egen dator. Ring in på följande mötesid: 7997612

OBS! Kom ihåg att stänga av kameran samt mikrofonen i Starleaf så snart du kopplat upp! Kanske ställer föreläsaren frågor och då kan ni sätta på ljudet igen tillfälligt.

Vi är många engagerade och handlingskraftiga medarbetare som tycker om att gå till jobbet, där vi får vara med att bidra till vår egen och Sveriges framtid, det ska vi vara rädda om!

Mer om ämnet stress

Bra boktips i ämnet är ”Sov gott”, en bok om sömn av Susanna Jernelöv, samt ”Hjärnstark”, en bok om hur motion och träning stärker din hjärna av Anders Hansen.

Kontakt

Annika Paulsson, HR

namn.efternamn@tillvaxtverket.se