Tillväxtverket

Alice - ny sociala medier-ansvarig

Hej Alice Levén, ny kommunikatör på Kommunikationsenheten, berätta lite om din roll på Tillväxtverket.

Bild på Alice

Alice Leven

– Jag kommer att arbeta med Tillväxtverkets sociala kanaler och som ämneskommunikatör där mitt område kommer att vara digitalisering. Ni hittar mig på kontoret i Stockholm!

Vad har du gjort tidigare?

– Jag kommer senast från contentbyrån Twist and Shout i Gävle där jag arbetat inhouse med sociala medier och formgivning. Jag har samtidigt varit konsult och arbetat med intern- och externkommunikation hos Bilbolaget, en bilfirma som finns representerad i Medelpad, Gävleborg och Roslagen.

Vad ser du fram emot här på Tillväxtverket?

– Jag ser fram emot att utvecklas i min roll som ämneskommunikatör och att fortsätta att utveckla Tillväxtverkets sociala kanaler. Sociala kanaler är en viktig del i den externa kommunikationen och innehållet på sociala medier ska intressera, engagera och inspirera besökaren men kanalerna har även olika syften och målgrupper. Det är en av anledningarna till att vi är aktiva på Twitter, LinkedIn, Instagram och Facebook. Plattformarna med sina verktyg möjliggör bland annat att man kan rikta innehåll till noga utvalda målgrupper, bygga relationer och interagera med mottagarna och använda sig av rörligt material som ofta leder till goda resultat.

På medarbetardagen kommer jag och tre av mina kollegor hålla i ett pass om Tillväxtverkets sociala kanaler där vi kommer fördjupa oss i ämnet. Under pass två och tre finns vi på plats på mingelytan så vill du ha coachning i hur man skapar ett lyckat inlägg på Facebook så kom förbi oss under dagen, vi ses!