Tillväxtverket

Bildregn från årets hockeymatch - TVV-Pucken

I onsdags var det dags för Tillväxtverkets hockeymatch TVV-pucken på Östersund Arena. En jämn tillställning som slutade med seger för Lag Gul.

Hockeyspelare

Håkan Flykt får en felträff och missar målet med två meter.

- Drickapaus!

Orden ekar över isen när Håkan Flykt förkunnar paus och de två lagen är snabbt på plats vid båsen. ”Behöver du astmaspray?” ”Var är vattnet?” Frågorna är många och tiden knapp när återhämtningen stundar.

- Jag håller på att avlida, frustar IFK Strömsunds forna stjärna Lars Wikström när han landar på bänken.

- Fast det går ju inte, jag har avdelningsdag imorgon, vi kör bara en kvart va? fortsätter han.

Karriären i IFK Strömsund är numera ett par år bort men det är tydligt att skridskokänslan är välbehållen.

- Utvecklingskurvan är bara inte lika brant längre, lägger han till.

Hockeyspelare på plan.

Lars Wikström rör sig vant på isen.

Tremålsskytten Håkan Flykt, Lag Svart, är väldigt nöjd med årets insatser.

- Det finns ett fantastiskt spelmönster i båda lagen. Jag tror det här spelet kommer att bli revolutionerande, säger han och frågar om undertecknad kommer från NHL News.

Inlånade resursen Pär Hansson är torr i munnen men lyckas få ur sig några meningar.

- Jag får så mycket mjölksyra att jag har ont ända in i diafragman, säger han och sätter sig tungt på bänken bredvid målkanonen Anderas Hallberg.

Men han får inte sitta länge. Håkan Flykt tycker spelarna har vilat klart och det är dags för nedsläpp igen. Pucken är rund, isen stor och allt kan hända.

Hockeyspelare på isen.

Pär Hansson och Anderas Hallberg.

TVV-Pucken är en KUL-aktivitet och spelades för femte året i rad. Deltog gjorde 15 stabila spelare varav åtta arbetar på Tillväxtverket. Efter matchen intogs ett återhämtningsmål med snabba kolhydrater i form av hamburgare på VIP-hyllan i Sportbaren framför ÖIK:s seriematch.

Matchen slutade 7-5 till Gula.

Refererat av: Lina Lindbäck

Hockeyspelare.

"Jag sprang Lidingöloppet nyss men det här är jobbigt på ett annat sätt", säger Gunnar Haglund.

För fler bilder, se bildspelet nedan.

Tillväxtverkets Gula – Tillväxtverkets Svarta 7-5

Målskyttar Gula: Andreas Hallberg (1-0, 4-1, 5-4, 6-4), Johan Langhammer (2-1, 3-1), Lars Wikström (7-5).

Målskyttar Svarta: Micke From (1-1), Håkan Flykt (4-2, 4-4, 6-5), Erik Fransson (4-3).

Domare: Det goda omdömet.

Utvisningar: Inga, men desto fler byten.

Publik: 3 (med fotografen).

Laguppställningar:

Gula: Johan Langhammer, ALMI, Lars Wikström, Tillväxtverket, Gunnar Haglund, Tillväxtverket, Tommy Anjewall, Tillväxtverket, Börje Reinhammar, Krokoms Portfabrik, Pär Hansson, CGI, Andreas Hallberg, Tillväxtverket.

Svarta: Håkan Flykt, Tillväxtverket, Kjell Wenna, Tillväxtverket, Lennart Bäck, Mera Skog, Daniel Madsén, Tillväxtverket, Micke From, rektor Lillsjöskolan, Erik Fransson, Tillväxtverket.

I filmen får vi se hur en av matchens tappra spelare tacklas och sedan får ett mål i baken.