Tillväxtverket

Johanna, ny kontakt på webben

Hej Johanna Bohlin, ny webbkommunikatör på Kommunikationsenheten, berätta lite om din roll på Tillväxtverket.

Johanna Bohlin

— Jag ska ingå i webbkommunikationsgruppen och arbeta med framförallt Medarbetarsidorna och EU-programmen men också som webbredaktör för eufonder.se. Sen är jag en av flera som besvarar webbärenden som kommer in via Easit, så jag kommer även jobba med tillvaxtverket.se i stort och kommer nog samarbeta med många på myndigheten. Under hösten ingår jag i arbetsgruppen för digitaliserat arbetssätt.

Vad har du gjort tidigare?

Jag kommer senast från Birka Folkhögskola där jag arbetade som kommunikatör/marknadsansvarig för hela skolan. Innan det jobbade jag på Folkuniversitetet. Att arbeta med utbildning har varit väldigt spännande och lärorikt, men nu ska det bli kul att lära sig något nytt.

Vad ser du fram emot här på Tillväxtverket?

Jag ser fram emot att utvecklas inom min roll som webbkommunikatör och självklart att lära mig en massa nya saker. Mitt intryck av Tillväxtverket hittills är att det är en spännande myndighet att jobba på och att det händer något intressant exakt hela tiden.