Tillväxtverket
eu-logotyp

Mitt Europa 2020 blir en digital kampanj

Driver ni ett EU-projekt? Vill ni vara med och visa upp er verksamhet och samtidigt synas i ett sammanhang som lyfter EU:s och svenska regioners satsningar för samhällsutveckling? Nu är det dags att anmäla ditt projekt till kampanjen Mitt Europa som i år blir helt digital.

Många världar har vänts upp och ner sedan coronakrisen slog till. Men i mitt i allt det mörka gror också hopp. Aldrig har det varit så viktigt att fortsätta utveckla och att forma en hållbar framtid.

Vi vill återigen visa upp den bredd av EU-projekt och insatser som finns och hur de tillsammans bidrar till samhällsutveckling. För fjärde året i rad deltar Sverige i kampanjen Mitt Europa, eller Europe in My Region som den heter på engelska, tillsammans med övriga medlemsländer.

I kampanjen får alla som driver projekt och företagssatsningar, oavsett EU-fond eller verksamhet, möjlighet att visa upp sin verksamhet. Det gäller tusentals projekt i hela Europa.

I år blir det en digital kampanj

Driver ni ett EU-projekt? Då är det dags att anmäla er till Mitt Europa 2020. Bjud in till ett digitalt evenemang som till exempel ett webbsänt seminarium, workshop eller en digital rundvisning. Ni kan också delta genom att sprida filmer och artiklar om projektets resultat och gärna göra detta under kampanjveckan 28 september - 4 oktober.

Kom ihåg att tagga alla sociala inlägg med #MittEuropa och #EUinmyregion. Vi kommer att lyfta utvalda filmer på Mitt Europas Facebooksida och vissa även i myndigheternas egna kanaler, under Mitt Europa- veckan. Kom ihåg att filmerna måste vara textade i enlighet med lagen om tillgänglighet.

Så här gör du:länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Varmt välkommen med din anmälan senast 16 september!