Tillväxtverket
eu-logotyp

Mitt Europa skjuts upp till september

På grund av coronaviruset skjuts den årliga informationskampanjen Mitt Europa upp. EU-kommissionen står bakom rekomendationen och i nuläget bedöms det som en onödig risk att skapa evenemang och samla folk.

Kampanjen ger EU-finansierade projekt över hela Sverige möjlighet att visa upp sin verksamhet samtidigt som chansen att knyta kontakter och skapa mer av det goda ges. Tillsammans illustreras den stora nytta som investeringarna gör.

Mitt Europa skulle ha arrangerats i Sverige mellan 9-17 maj men flyttas nu fram till september på EU-kommissionens inrådan. Tidigare år har alla medlemsländer deltagit och Sverige har deltagit tre år tidigare.

Fortsätt sprida ordet om vad EU-investeringarna, tillsammans med regionala investeringar gör för att jobba mot att lösa olika samhällsutmaningar. Hashtagsen #MittEuropa och #EUinmyRegion kan användas året om.

För mer information och anmälan, besök eufonder.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.