Tillväxtverket

Affärsutveckling

Företag inom besöksnäringen och kulturdrivna företag förnyar näringslivet. Många små industriföretag och industrinära tjänsteföretag är i stort behov av omställning och förnyelse. Vi driver på och underlättar förnyelse i olika näringar.

Aktuellt

  1. Små och medelstora företags digitalisering

    Små och medelstora företag utgör en stor majoritet av alla företag i Sverige. Dessa företag står för drygt 60 procent av omsättningen och förädlingsvärdet…

    Publikation Företag Affärsutveckling Digitalisering

  2. Affärs­juridikens betydelse vid digitalisering

    I en värld i snabb förändring genom digitalisering och internationalisering spelar affärsjuridiken en allt viktigare roll. Kunskaper i affärsjuridik och…

    Företag Företagande Affärsutveckling Digitalisering

  3. Skalbar kostym för fortsatt tillväxt

    ITK Envifront grundades 1955 och har sedan dess levererat olika typer av luftvårdsutrustning. Fokus har alltid varit på att leverera robusta, driftsäkra…

    Företag Företagande Affärsutveckling Digitalisering

  4. Checken öppnade nya dörrar för SITE

    SITE är ett bolag som är verksamma inom området ammunitions- och minröjning och tillhandahåller kartbaserade informationssystem för fältdatainsamling…

    Insatser Företag Företagande Affärsutveckling

  5. Ökad takt i internationaliserings­arbetet

    Micropol kombinerar design och produktionsteknik för att erbjuda komplexa och kompakta lösningar för passiv fiberoptik. Micropol sökte en affärsutvecklingscheck…

    Företag Affärsutveckling

Man skådar ut över fjäll-landskap

Turism och besöksnäring på ny plats

Här hittar du kunskap för besöksnäringens aktörer, nyheter om området samt information om pågående projekt.

Tre personer lyssnar på en arbetsledare

Så kan vi jobba med socialt företagande

Hur ger vi det bästa stödet till samhällsnyttiga affärsidéer? Professionella företagsrådgivare arbetar tillsammans.

Två händer håller jordglob

Regional exportsamverkan

Det ska vara enkelt för företag som vill göra affärer med andra länder att hitta stöd. Därför samarbetar vi regionalt kring export.

Två personer handlar i livsmedelsbutik

Livsmedelsstrategi

En långsiktig strategi ska bidra till att potentialen för hela livsmedelskedjan nyttjas fullt ut.